OV - Fietsstraat 1 en 2 Temporiseren

"Weinig dingen op deze wereld horen zo bij elkaar als Amsterdam en de fiets", aldus wethouder Pieter Litjens van Amsterdam in het Meerjarenplan Fiets 2017 - 2022. In dit plan presenteert de wethouder nieuwe fietsplannen voor de stad met als pijlers: comfortabel doorfietsen, gemakkelijk fietsparkeren en het nieuwe fietsen. 

Doorfietsen

Tussen Amsterdam-Oost en -West komt een fietsring en er wordt een binnenring aangelegd tussen de Marnixstraat en de Sarphatistraat, die onlangs al deels tot fietsstraat is verbouwd. In 2025 moet de helft van de fietsroutes binnen de Ring A10 2,5 meter breed zijn.

Opgave voor de toekomst

Uitvoeringsagenda mobiliteit 30|09|2015

Drukke fietsstraat

Op een gemiddelde werkdag passeren ongeveer 17.500 fietsers de Sarphatistraat. Doordat auto's de fietsstraat nog maximaal 30 km/u mogen rijden, is het veiliger geworden voor fietsers. Omdat de pilot succesvol is verlopen blijft de Sarphatistraat een fietsstraat.

"Een fietsstraat met een ontwerp -snelheid van 30 km/u biedt goed plaats aan zowel fietsachtigen, licht gemotoriseerde voertuigen (LMV's) zoals snor- en bromfietsers en autoachtigen, mits ze zich aan de maximumsnelheid houden."


deVlier&co:

deze Tweede fietsring zou heel goed door kunnen lopen naar Zeeburgereiland + de Sluisbuurt, ze loopt vanaf de Ceintuurbaan, Nieuwe Amstelbrug, Weesperzijde, Eerste Oosterparkstraat, Oosterpark, Wijttenbachstraat, langs het Muiderpoortstation, Insulindeweg, Flevoweg, Zuiderzeeweg, Amsterdamsebrug, Zuiderzeeweg, // P+R Zeeburg, ZuiderIJdijk (de Sluisbuurt en Baaibuurt)    Met de route voor het Piet Hein tunnel-huis langs passeer je geen verkeerskuising op de IJburglaan en fietst ongehinderd door.

de Route zou met zorg ingericht moeten worden als een echte Amsterdamse Laan, met een Tram, Bomenrijen, Promenade. Als referentie zou de Apollolaan en Churchilllaan kunnen dienen,

_ de vergelijking gaat op met de route in Plan Zuid met de stemvork-splitsing van de Vrijheidslaan bij de _Wolkenkrabber van J.F. Staal_ in de Rooseveldtlaan en de Churchilllaan waarvan de laatste doorloopt in de Apollolaan.

_ zo ook de route in Plan Nieuw Oost met de stemvork-splitsing van de Zuiderzeeweg bij de _Wolkenkrabber-wand van het Flevohuis_  die zich splitst in Zeeburgerdijk / Zeeburgerstraat en de Flevoweg / Insulindeweg.

Insulindeweg heeft het profiel, maar niet de uitstraling. Route verbonden met een snoer van parken, heeft enorme potentie

Deze Nieuwe Amsterdamse Laan is prachtig, langs de route ligt eerst het Flevopark (links) vervolgens het Oosterpark (rechts), na kruisen van de Nieuwe Amstel Brug, iets later het Sarphatiepark (rechts), het Museumplein (rechts) en kruist men  het Vondelpark, bovenlangs daarna het Bilderdijkpark (links), passeer je Frederik Hendrik Plantsoen (bij fietsring _1 _ Marnixstraat) en eindig je bij het Westerpark.

©2017 FietsVerbinding onderzoeken door leden KBG_OHG (oktober 2016 t|m juni 2017) 
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin